måndag 12 oktober 2009

Mina damer och herrar..


Mina damer och herrar...
låt mig få presentera....
Damlaget från Klintehamns IK!!!
Barapapapapa paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Ja tamejtusan, VI VANN!
Och jag, Emilia Johansson fick äntligen göra mååål!!
Äntligen fick jag göra mig ett godkänt mål (har bara gjort ett bortdömt förrut).
En sån känsla slår det mesta. Fy fasiken va gutt! Den karamellen ska jag suga på ända tills nästa match..
Kan ni förstå?
Som vi harvade förra säsongen, tog förlust efter förlust.
Vi närmade oss lagom säsongen var slut och tog 1 poäng i en oavgjord sista match.
Och i lördags, då gick vi in och VANN första matchen med 5-1. Är det inte strålande?
Inte nog att vi blivit bättre, nu har vi fått lite självförtroende också. Nu jäklar ska det liras!
Det känns helt fantastiskt bra, och det finns så många jag vill nämna som gjorde en extra bra match, men det blir ju nästan hela laget som jag får skriva med då, så jag struntar i det.. =)
Nu är det hela 4 veckor till nästa match. Vi kommer bli det första laget som får spela på Klintehallens nya golv om allt går enligt planerna. (planerna, ha ha) Lördagen den 7 november, kl.13 är det dags att möta det andra Endre laget, dom har nämligen 2 lag i vår serie. Dom kallar sig Endre Ungdom A och B. Vi mötte lag B i lördags och ska möta lag A den 7/11 i Klintehallen.
Räkna med en kanonmatch!
Idag är det måndag. Och jag är ledig första dagen på vääldigt länge. Förutom lördagen då.
Söndagen jobbade jag i stan, 8-19.
Idag blir det en skön dag, lite småpyssel, kanske lite tvättgöra. Och jag tror nog att dammsugaren kommer att åka fram den med..
Ikväll är det träning! =)
Chip å Hajk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar