onsdag 26 maj 2010

Vad tiden går!(?)

Ja, tiden försvinner verkligen såhär års.
Varenda vecka så ligger jag en dag efter i tiden och tror att det är tisdag när det är onsdag och måndag när det är tisdag, så är även fallet idag.
Jag var bombsäker på att det var tisdag tills jag kollade almanackan i datorn.
Herregud vad tiden flyger!

Och med det så betyder det ju också att jag snart pallat trycket 1 hel termin på sjuksköterskeprogrammet! Tänk va fantastiskt att kunna säga att man går i T2 istället för T1, det låter liksom inte lika amatörmässigt.. =)

Kursen vi går nu är Anatom och Fysiologi och innehåller 6 delkurser. 3 salstentor och 3 datatentor (vi skriver alltså tentan hemma, uppkopplade, och har 1 timme på oss).. Den första salstentan gick kanon, den andra är jag nästan säker på att jag kuggat på (frågorna handlade inte alls om det jag hade förväntat mig) så det lär bli omtenta på den. 2 datatentor är klara och dom fick jag nästan full pott på, ska skriva den 3:e imorgon, torsdag. Så nu är det en salstenta kvar, den är på onsdag nästa vecka, den 2:a Juni. Farmakologi är då ämnet. Jätteintressant och väldigt spännande, men så vansinnigt komplicerat och så MYCKET att lära sig.
Den första kursen, Sjuksköterskans Profession, vårdvetanskap är också klar.
Så ja, jag känner mig mer än nöjd med den gångna terminen!

Nu väntar jag bara på att få börja jobba och inte tänka på skolan.. även om det vi lärt oss nu självklart vävs in i arbetslivet (men det är ju bara superroligt)!
Egentligen skulle jag ha börjat på schema den 18:e juni, då den första semesterperioden börjar, men chefen ringde idag och undrade om jag kunde börja redan den 7:e på schema, så jag tackar och tar emot!
Ser verkligen med glädje fram emot att få jobba i sommar! Det har vart tungt att försöka jobba samtidigt som plugget, har vart svårt att få ihop det med tiden som ska räcka till, så att bara jobba ska bli kanon! Men jag har klarat mina mål, minst 30 timmar i månaden har jag försökt att skrapa ihop, då har jag fått ut drygt 2000:- vilket nätt å jämnt har gått ett ut med resorna upp till Falun.. =)

Trädgården är hemma börjar bli sådär mysig som vi en gång drömde om när vi flyttade hit. Vi är ute och pysslar nästan varje kväll och det är så otroligt roligt! Och rogivande.. jag kan komma på mig själv med att bara stå och titta på allt vi har lyckats med, det är så fint!
Önskar att jag kunde lägga upp lite bilder, men tyvärr så har jag tappat bort sladden till mobilen, så det får va.. Kanske att något dyker upp på FB där man kan ladda upp via mobilinloggningen.

Ha en skön sommar, för det tänker jag ha!
=)

2 kommentarer: