torsdag 27 augusti 2009

En helt otrolig lön!








God morgon!

Här sitter jag vid köksbordet. Har just bränt X antal tusenlappar på månadens räkningar.. Det är fan som dom säger. Ju bättre inkomst, desto fler utgifter. Usch.
Jag fick nämligen min största lön, EVER, idag.
Jag jobbade ju 207,75 timmar i Juli..
Och det betyder i bruttolön: 38 697, 80:-
Och efter skatten då: 24 766, 80:-
Jag betalar nämligen 36% skatt eftersom jag vill ha tillbaka lite på vårkanten..
Och pengarna känns ju väldigt bra med tanke på att vi ska på IKEA i Kalmar i helgen.
Så dom är väl typ slut sen, eller nåt sånt.. Vi får väl se, Fredrik får hålla i mig och mina pengar!

Idag är det tvättstuga som gäller.. tänk vad det är tråkigt men nödvändigt att tvätta. Och just i den här tvättstugan är det inte speciellt roligt heller.. Gamla tanter som typ jagar en för att få sig en liten pratstund.. nej hu! Jag skyndar mig allt vad jag kan..

Imorgon ska jag förhoppningsvis träffa Malin Komvux på en fika. Det var alldeles för länge sen vi sågs. Vi hade det så himla kul ihop i våras. Vi kämpade med matten och med naturkunskapen, sprang på Kupan och småhandlade, fikade.. ja.. vi hade det kanon! Så nu imorgon ska vi ses första gången sen i våras.. Ska bli himlans roligt!

Innebandyträningen igår då? Jo, det är verkligen helt otroligt roligt! Jag var någon minut sen igår så de andra hade redan hunnit sticka iväg på Barkan, jag sprang helt enkelt "Lilla" barkan, och försökte genskjuta dom. Det gick sådär..
Hur som helst körde vi på riktigt bra igår på träningen, spurtövning. Jobbigt som bara den, men desto roligare när man får pressa sig själv!


Sen blir det ju lite extra roligt nu när Fredrik börjat stå i KIK's herrlag. Det blir på något sätt något vi gör tillsammans även om vi inte tränar samtidigt. Fast förhoppningsvis ska vi slå ihop några träningar då och då.. =)
Ikväll ska jag i alla fall ner och titta och se hur det går för min man, men jag kan aldrig tänka mig att det går annat än bra..




Flyttpacka lite till?

Ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar