tisdag 25 augusti 2009

ny tatuering








Så blev det kväll igen..
Det är inte klokt vad tiden går fort. Och det är inte klokt hur fort kroppen glömmer..
Men gladare för det är jag. Och gladast är väl.. jag får nog svara "jag" på den med.


Jag har ju i alla fall hunnit tatuera mig i sommar. En tatuering som jag funderat på mycket länge. Ända sen jag opererade bort hjärntumören, den 5 Juli 2007.
Och som jag funderat, jag ville ha som ett minnesmärke över alla åren med kramper, för att kunna titta på det och kunna tänka att hur dåligt det än är, så kan jag aldrig må så dåligt igen.

Texten kom jag på ganska fort, men jag ville ju ha en symbol under, för att det rent estetiskt skulle se bra ut. Tillslut, bara ett par dagar innan jag tatuerade mig faktiskt, hittade jag den internationella symbolen för "sjukvård". Något som ju passade alldeles utmärkt eftersom jag fick en hel del psykisk och fysisk vård under sjukdomsåren..
Och bild på tatueringen ser ni ju längst upp.
Det får räcka för ikväll. Men nu har ni i alla fall fått en uppdatering om tatueringen.
Sov gott!





1 kommentar:

  1. Yeeey! Jätte fin tatuering, ojag är så glad o höra att du mår bättre!

    SvaraRadera