måndag 21 september 2009

Emilia v. Katten. 2-0

Ja. Kattkriget håller på för fullt mina vänner. Nu har det visserligen varit lugnt ett par dagar. Men idag fick han vad han tålde, Kattfan!
Jag kom ner här på morgonkvisten(?) 10.30.. Då han kom inklampande, eller tassande kanske är ett mer passande uttryck. Rakt in på gården.
Vi har ett vattenglas stående innanför balkong/veranda(?) dörren så att man snabbt ska kunna skrämma iväg de små fanskapen när dom gräver i våra rabatter.. MEN, dörren gnisslar och katterna är lite för snabba då dom ju egentligen vet att dom inte får vara här..
Tillbaka till storyn, den här gången var katten så nära dörren att han aldrig skulle hinna ut utan att jag hade nått honom med vattnet.. så jag smög, tog sats, slet upp dörren som ett jihuu och träffade kattfan ordentligt med vattnet. Men till min förvåning, så sitter han kvar och börjar slicka bort vattnet från pälsen..(?) Han måste ju va knäpp, men det gav ju mig mer tid, så jag hämtade helt enkelt ett nytt vattenglas och drog den här gången med 100% träfffyta, ALLT vatten på det lilla kräket, och sen dess har jag inte sett katten.. 2-0 till mig!

Tips mottages tacksamt om hur man får bort andras katter ut rabatter och nysått gräs...!

4 kommentarer:

  1. katter går under samma lagar som hundar, dvs dom måste vara kopplade i tätbebyggda områden och får bara vara lösa under vissa perioder i naturen. Du tar reda på vems katten är, fångar in den och knyter ett rep runt halsen och binder fast den i ägarens dörr/postlåda. Hota med ev anmälning och skadestånd om dom inte håller reda på sin satans katt.

    SvaraRadera
  2. Skjut dom vet jag!

    Puss Kram J

    SvaraRadera
  3. Oj då..... Du gör dig visst ovänn med Grannarna... Akta dig!! Tror en utav dem e den sista du vill ha nå otalt med... Hihihi
    Dom skriker frenetiskt in sina katter varje kväll utanför mig... Behandlar dom som små barn, de är deras allt. knacka snällt på deras dörrar och be dom hålla reda på sina katter gör dom inte de lämnar ni in klagomål till lille PellePlutt. =) Schysstast tror jag.... TIPS!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Vitpeppar... än en gång! Lyssna på mig en gång iaf

    SvaraRadera