onsdag 9 september 2009

vi har en trädgård!




Jaa... Nu har alla IKEA-grejjer kommit på plats.
Sista leveransen kom igår. Våran SÄNG och 2 cd-hyllor.
Allt är ihop skruvat och på plats. Så nu då?
Jo mina vänner. Det är ju såå att vi har en trädgård nu.
Eller en djungel om man vill kalla det det. En stickig djungel.
Det var nämligen en massa stora nyponbuskar som sticks/stacks och var stooora.
Fram tills ungefär för 15 minuter sen.
Nu är den lilla gräsplätt vi har alldeles övertäckt av likdelar från den gamla jättebusken.
Och rabatten (som faktiskt fanns där under) syns också. Den ser dock väldigt tråkig ut.

Nu ska allt grävas/harvas?/plöjas? och fyllas på med ny jord. Och sen är det dags för det roliga. NYA VÄXTER.

Den mesta skiten jag slet upp hamnade ju på plattorna där ute i den lilla trädgården, och det är svårt att få undan allt småjocks. Jord och små blad och sånt. Så jag messade Fredrik och talade om att vi behöver införkaffa en Piasava-kvast. Och då ringer vår fantastiska granne T.Warden (som ju jobbar med Fredrik) och talar om att hon har grejjer som jag får låna. Så nu kan jag t.o.m. klippa häcken idag! Det är ju helt fantastiskt att ha grannar som man känner. Och som dessutom är så gulliga och givmilda! Dessutom kom hon igårkväll med sin duktiga dotter J.Warden och hjälpte mig skruva ihop sängen medan Fredrik var på innebandy! Hur bra kan man ha det?? =))


Nu mina vänner är det dags för den där häckklippningen jag skrev om.. Kaffet är pissljummet och häcken står där ute och svajjar med en form som inte riktig är acceptabel..
"Häcken står och svajjar med en oacceptabel form.." Det var ju riktigt roligt! =P


"Puss & Knull, Hjärtegull!" För att citera en gammal kamrat..

2 kommentarer:

  1. Ja bilden är verkligen underbart vacker. Och det är för att nu är med på den ju!

    SvaraRadera