torsdag 14 januari 2010

Det här med att äta rätt...



Såhär såg det ut sist jag var nere under 70 kg, 9 månader sen.




Vaknade just från någon timme i komatillstånd på soffan.
Snacka om att somna stenhårt. Så hårt att man nästan inte kan få upp ögonlocken, utan man måste intala sig att bara göra det.. Som på morgonen ungefär..


Idag har jag jobbat 7.30-11.30. Jäkla bra tid. Det är ändå 4 timmar och du förlorar ingen tid på raster å sånt. Sen hem, äta lunch, sova och sen dricka kaffe. Perfekt!
Sen lagom kaffet är uppdrucket och man kollat det man ska på datorn, då är det lagom att börja med maten.



Det är krångligt det här med att inte tillåta sig själv att äta vad som helst. Jag ska ju ner under 70 kg igen har jag tänkt även om jag bara varit där och hälsat på förr. Det är några kilo kvar och för att det ska funka så måste man vara stenhård. Inget med socker i, inget fullproppat med kolhydrater som potatis, ris och pasta. Inget stekt i fett. Och små portioner, sen får man bara ta en gång. Ingen påfyllning på tallriken här inte! Det blir liksom lite krångligare, man kan väl i regel säga att det jag äter som måltid består av grönsaker och kött/fisk eller fågel. Och sen ingenting till, förutom vatten å dricka. Men det går ändå bra, det krångliga är att göra mat som både passar mig och de andra i familjen. Dom vill ju inte äta linser, bönor och en hejdundrandes massa grönsaker. Men ofta får de sitt ris eller sin pasta eller sin potatis, så kokar jag lite linser till mig själv. Det funkar. Ikväll ska jag göra fiskgryta, vi får väl se reaktionen på den.. Den kanske smakar lite väl nyttig utan smör, mjölk eller grädde...


Ja, ja. Det ger ju reslutat i alla fall. De första 3 dagarna gick jag ner 2 kg. Snacka om att man ätit för mycket innan. Om det blir sånt resultat på att förändra det man äter bara.
Men sen är det ju det med träning såklart. Man måste ju röra på sig. Med innebandyn får jag ju motion "gratis", men resten av veckan måste jag ju sysselsätta mig med något. Frågan är bara vad.. Alla förslag är välkomna! =)


Nu är det då dags att gå och ta tag ikvällens utmaning. Kvällsmaten.


Ikväll blir det nog en sväng till mamma och pappa. Fredrik ska träna och jag behöver ut å få lite luft.



Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar