tisdag 19 januari 2010

Nu är jag här!

Ja, mina vänner. Nu är jag i Dalarna, i Borlänge just i denna skrivande stund.
2 skoldagar är avklarade. Gårdagen var lite gosig sådär. Dagen idag, var ett mördarpass.
Så mycket info på en hel dag (9-16 i en föreläsningssal) tar fasen kål på en. Men det är väl bara att vänja sig... Det kommer bli en av mina största kamper i livet, det har jag insett. Men egentligen är det allt resande som tar den största energin skulle jag tro.
Men jag har lovat mig själv att klara av en termin till att börja med. En termin, så får vi se hur vi ska lösa det sen. Ett eventuellt byte till Stockholm är ett alternativ så fort deras Sjuksköterskeprogram kommer igång igen. Men, men. Nu är det nu och den första inlämningsuppgiften ligger i mitt huvud.

Böckerna till den första kursen kommer att kosta 3300 kr. Jag beställde dom idag. Som tur är kommer många av böckerna till användning senare under programmet.

Idag fick jag höra om ett av dom första riktiga proven. Vi ska ta hand om en riktig patient i 3 timmar, bilda oss en uppfattning om patienten och hur man skulle kunna behandla denna. Under tiden kommer lärare och läkare iakta oss och se hur vi pratar med patienten, hur noga vi spritar våra händer o.s.v.. Som en riktig uppkörning i 3 timmar! Jag kommer ungefär att dö.

Det får va för nu.

På fredag kommer jag hem.

Puss & Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar