fredag 29 januari 2010

Finns det såhär mycket snö i himlen?

Det kan man ju fundera på. Men vackert är det, det kan jag inte låta bli att tycka.

På söndagmorgon bär det av igen. Mot Dalarna. Men den här gången kommer jag hem redan på onsdag-eftermiddag, det blir skönt.
Men skolan går okej, det är roligt och än så länge hinner jag med. Inlämningsuppgifter och en hel del läsning blir det, och jag är glad att jag gick på Komvux i våras. Man blir liksom inte riktigt lika chockad av hur fort allt ska gå.

I morse gick jag med Fredrik upp, tidigt. Vi kokade ägg och gjorde mysfrukost. Det var riktigt härligt. Man måste komma ihåg att göra sånt ibland, bara för att, liksom.

Snart kommer Malin Komvux, vi ska ge oss ut och pulsa i snön. Snöflingorna dalar ner utanför fönstret, stora flingor som dalar sakta och tätt. Jag kan inte låta bli att tycka, att det är vackert.

3 kommentarer:

  1. Tycker om att du börjat blogga igen!
    Och så har du ju valt en så stor och fin bild på mig, det är ju inte klokt. ;) Grr!

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju längesen jag läste det här.Trodde att jag skulle få se din tjusiga fräckstyliga frisyr .

    SvaraRadera