torsdag 11 juni 2009

angående stenhögar på gotlands stenstränder

För vet ni, eller för att svara på Saras kommentar..
De där stenhögarna som fanns på stranden i Lickershamn, som jag dessutom tog kort på, är förbjudna att bygga. De förstör tydligen den naturliga looken på stranden.
Så för att svara på Saras kommentar så vill jag säga att vi faktiskt inte byggde stentornen, utan vi kastade varpa på dem istället. Stenvarpa. Ha ha ha...
Nej, men det var faktiskt ganska roligt, och jag vill nog påpeka att jag var den som var mest pricksäker! ; )
Vi gjorde dessutom små tävlingar av det hela. Så det slutade med att Fredrik var tvungen att klättra upp i ett träd så högt han kunde.. Det var roligt att se må ni tro, som en liten apa var han. Minst lika smidig och snabb.. =)
Jag ska lägga in kort, men det får komma i ett nytt inlägg en annan dag för nu ligger jag i sängen och skriver på den bärbara datorn, och här finns inte bilderna. Dem ligger på den stationära.
Men, men.. de kommer..

Ikväll har jag strukit sorkens skjorta. Ty lilleman ska på sin sista skolavslutning på Gråboskolan imorgon. Och jag och Fredrik ska närvara. Jag säger som jag sa till pappa:
-Jösses, nu är det allvar.
När man ska börja gå på skolavslutningar och skjortor ska strykas. Då känns det verkligen på allvar. Simon slutar 6:an imorgon, och ska sen gå på högstadiet på Romaskolan då hans mor flyttat ut dit med sin familj.
Han är stor nu pojken.. bara på de 8 månader vi känt varandra har han vuxit på längden och rösten börjat gå i olika, ibland märkliga toner.
Nysnaggad, med nystruken skjorta och nya jeans ska han nu gå på skolavslutning imorgon.
Han är bra fin. Det är han, mitt bonusbarn.

Nä, nu är det dags att krypa ner under täcket..
Det är en dag imorgon också.

Godnatt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar