måndag 8 juni 2009

Flanders

Det är ju fantastiskt rolig det här.
Det man skriver blir ju t.o.m. snyggt.
Plötsligt kan man ändra typsnitt å en massa grejjer hur lätt som helst.
Nu fattas bara en lektion av kusin Sara i hur man lägger så snygga bilder som hon gjort..
Ja, ja.. någon gång ska hon väl svara.

Promenaden idag gjorde gott. Gustav från Solvik hade ringt precis innan så jag tänkte slå honom en signal medan jag var ute och gick. Tji, fick jag. -Som farmor skulle sagt. För han svarade inte.
Så jag ringde helt enkelt nästa på Solvik. Anders-The Vaktmästare. Eller Flanders, som jag kallar honom..
Anders var min ventil under hela förra året på Solvik. Han är helt underbar och fanns till 100% så fort jag behövde prata, skjuts, hjälp med bilen.. You name it. Han fanns alltid.
Så vi pratade lite han och jag, vi rings med några månaders mellanrum. Kollar av läget. Och det är bara helt okej. Ingen har någonsin dåligt samvete över att dom inte ringt upp eller inte hört av sig. Det är så skönt med en sån vän. Man bara vet att han finns.
Anders och hans familj, samt en massa släkt och vänner till dom, kommer ner med varsin husvagn i sommar. Då har vi inte träffats på 11 månader. Och det ska bli så gott och krama om honom. Och så ska jag ju självklart presentera Fredrik. Jag ser fram emot sommaren!

Vi hörs..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar